Search This Blog

Monday, June 6, 2011

Nutritious Food (or rather drink) for Health

Hi.. dah lama nak post regarding this issue.. tapi banyak halangan sebab nanti orang kata i menjaja dalam blog... hahahhaha...not really la...

After back from my fourth (fifth to be exact), confinement, I am back to a good shape.. I am not bragging..but I am now able to put on my LEVI's siz 29, which I kept for years after putting on so much weight..! I don't believe myself too, as I was thinking it would be only temporary for few weeks after confinement period... but, telling the truth..its been more than 3 months after my confinement and I still fit to the jeans!

Maybe some people think I am just 'berangan' laa dgn this post.. hahaha...well, kalau soran gdua yang cakap I slim down, I tak percaya gak..mebbe dioran gsaja nak amik hati.. (hihih...) but, every person yg jumpa i before bersalin and lepas confinement, sumer tanya apa jamu I amik during confinement yg I slim down so much! kawan2.. nak jaga hati je kot.. tapi what makes me believe and terus nak share the tips is my other half remarks one fine night, he whispered yang dia suka badan I now...his words were sound this way: hmm.. badan dah mantap balik! tunjuk my badan la bukan badan dia kay...bdan dia mmg menten walau dah 10 tahun kenal n 9 tahun hidup sama.. naik laa sikit 2-3 inci...!

so, the tips are the follows:



Yes, it was HERBALIFE... tapi bukan la totally I depend on it... cemana nak citer hek... I am on Herbalife since 2009.. tapi I beli satu set je..I tried that for the whole year dari pregnant sampi lepas confinement anak yang ke-3.. tapi I didn't take it everyday.. cuma masa bulan posa (dok umah soran glepas balik keja, buka sorang2 since the elder two kat umah uwan school time) and other half selalu balik lepas buka.. so, i berbuka dgn herbalife drink secawan... tunggu fetch other half baru makan buka dgn other meals.. sahur i never skip though.. tapi my first set tu habis dekat setahun gak la...although it meant for ONE MONTH!!


I have my own reason as why i delay the consumption:

first: forget (sengaja forgot pun always sebab food lain MENGANCAMMM!!)

second: my third baby came out 4.22kg!! so I am afraid herbalife is one of the main reason the baby grew so big in my stomach...


after delivery of my third child, i breastfed my baby and left herbalife untouch because i amfraid he will be BIG!! only after few months i dare to consume it once in a while... till i found myself PREGNANT again after 4 months delivery of my third... (subur sungguh!!!)


I didn't dare to drink it again(takut pisang berbuah dua kali...!) yet, i deliverd safely to a 3.79kg angel, Emir.. still bigger than angah n kakak too...Emir dah keluar, after 3 months I amik lagi satu set herbalife produk.. Em dah 5 bulan ++ ni pun my herbalife is still 3/4 full.. meaning.. mmg i tak disiplin amik this drink, but it still give me a good metabolism rate... sebabnya, kalau dulu2 lepas beranak i tak jaga makan...maka my 70kg mesti dalam tangan... now I am happy to maintain ideal weight (although dah few months delivered Emir.. 60-63 kg...!) on eremarks from an Admin Officer kat my work place ni, Kak Zauyah.. she said, hmm...macam ni dah ok dah Farah, jangan gemuk lagi jangan kurus lagi.... *wink*


takder la i nak meniaga kat sini.. tapi sesapa yang teringin nak reduce weight, I really recommend this drink.... tapi giler MAHAL!!! as per few ppl that I know... i am telling you, I bought it for RM250 only for the set of Formula 1, Formula 3 and its Teamix... I am so sad to hear my colleague bought it for RM300++ even without the Formula 3 (Formula 3 ni laa yang bagi kita rasa kenyang...kalau takder tak guna kena tipu beli herbalife...!)


so sapa2 nak, just email me..for RM250, it is worth of your money babe... sebab takyah kuar duit for lunch... bakat aNabil Raja LAwak, LU KIRA LAA SENDIRI...!!


hihii.....